Coquette

Elke dag verschijnen er tientallen nieuwe apps. De herkenbaarheid van een app op je smartphone of tablet is natuurlijk de app-icon. Gisteren verscheen een nieuwe app op de markt: Breeze. Toen ik de app-icon van Breeze zag, deed het mij meteen denken aan een andere app, die van het sociale netwerk Path. De woordmerken van beide apps heb ik door WhatTheFont gehaald en wat blijkt; beide apps maken gebruik van het door Marc Simonson ontworpen lettertype Coquette. Er is waarschijnlijk veel tijd en aandacht gaan zitten in de functionaliteiten van beide apps, maar voor hun merk maken ze gebruik van een bestaand font dat ook nog eens gratis te downloaden is. Tja…
Op zijn site beschrijft Marc Simonson het ontstaan van dit lettertype en hoe het deels geïnspireerd is op de ‘R’ van het oude Rolleiflex logo.

Over Niek de Bruijn

Niek de Bruijn - Design ‘Denker en Doener’ met een onbedwingbare nieuwsgierigheid naar nieuwe mogelijkheden van off- en online visuele communicatie. Art-Director bij VormVijf, Den Haag
Dit bericht is geplaatst in Branding, Design, Everything else met de tags , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *