Het Nieuwe Instituut

Karel Martens maakt een bijzondere huisstijl voor Het Nieuwe Instituut, de nieuwe drie-eenheid van NAi, Premsela en Virtueel Platform. De vraag aan de ontwerper was om “op basis van een tijdelijke interventie de naam Het Nieuwe Instituut op een niet hiërarchische wijze te verbinden aan de drie bestaande namen. Hierdoor blijven deze in de eerste fase van het fusieproces herkenbaar voor de verschillende bestaande en nieuwe doelgroepen en worden ze verbonden aan de toekomst van Het Nieuwe Instituut.” 
Het bestaande materiaal wordt bedrukt met een kleurvlak en drie cirkels, die tegelijkertijd de eerdere huisstijl zichtbaar houden en van een nieuwe laag voorzien, symbolisch voor een nieuwe opdracht en ambitie. De cirkels – verwijzend naar de drie bestaande organisaties – kunnen of een uitsparing, een print of een stansgat zijn. Dit beeld wordt gecombineerd met de naam Het Nieuwe Instituut en de drie namen van de huidige organisaties. Hoe het er precies uit gaat zien, weten we vanaf 1 januari.
(lees hier het persbericht)

Het Nieuwe Instituut

Over Niek de Bruijn

Niek de Bruijn - Design ‘Denker en Doener’ met een onbedwingbare nieuwsgierigheid naar nieuwe mogelijkheden van off- en online visuele communicatie. Art-Director bij VormVijf, Den Haag
Dit bericht is geplaatst in Branding, Design met de tags , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *