No more Bulls-Eye

Een van de bekendste ontwerpen van Raymond Loewy is het zogenaamde Bulls-Eye logo/sigaretttenpakje van Lucky Strike. Loewy kreeg in 1942 de opdracht om het merk aantrekkelijker (voor vrouwen) te maken. Hij kwam met het idee om een wit pakje te maken en het bulls-eye logo aan twee kanten te plaatsen zodat het beter zichtbaar was.
Sinds april van dit jaar heeft er een rebranding plaatsgevonden en heeft het iconische ontwerp van Loewy plaatsgemaakt voor een nieuw logo dat verwijst naar het oorspronkelijke ‘logo’ uit 1871. In een reactie laat British American Tobacco weten dat ze de bulls eye “slecht een beetje verbeterd” hebben. De rebranding is gedaan door de Duitse vestiging van G2. In de loop van dit jaar zal de nieuwe verpakking wereldwijd worden uitgerold.
Zal de Lucky Strike Designer Award ook gerestyled worden?

Over Niek de Bruijn

Niek de Bruijn - Design ‘Denker en Doener’ met een onbedwingbare nieuwsgierigheid naar nieuwe mogelijkheden van off- en online visuele communicatie. Art-Director bij VormVijf, Den Haag
Dit bericht is geplaatst in Branding, Design met de tags , , . Bookmark de permalink.

1 Reactie op No more Bulls-Eye

  1. Nils Waanders schreef:

    De nieuwe variant is naar mijn idee beter dan het huidige logo op het pakje, die met zijn overloopjes en schaduweffecten het logo van Loewy al flink om zeep hielp.

    Toch vind ik de insteek ‘laten we iets van vroeger restylen om authenticiteit uit te stralen’ zwak. Voor een corporatie die één van de meest prestigieuze ontwerp prijzen uitreikt, mag je verwachten dat ze bij een restyling met een concept komen dat net zo vernieuwend is, als het ontwerp van Loewy destijds.

    Dat was mijns inziens – samen met de slogan ‘It’s toasted!’ – één van de meest iconische voorbeelden van branding.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *