RTL Nieuws case study

Ik kijk duidelijk te weinig tv, de nieuwe vormgeving van RTL Nieuws is volledig aan mij voorbijgegaan. Gelukkig geeft deze case study van  een helder overzicht van de nieuwe branding en de achtergrond ervan. Als basis van de identiteit geen vanzelfsprekende wereldbollen maar een venster (frame). Ook geen origineel uitgangspunt, National Geographic maakt daar al jaren gebruik van. Maar waar het gele frame van National Geographic lijkt op een fotolijstje, is het frame van RTL Nieuws afgeleid van de afgeronde hoeken van een tablet of smartphone.

Over Niek de Bruijn

Niek de Bruijn - Design ‘Denker en Doener’ met een onbedwingbare nieuwsgierigheid naar nieuwe mogelijkheden van off- en online visuele communicatie. Art-Director bij VormVijf, Den Haag
Dit bericht is geplaatst in Branding, Design, Everything else met de tags , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *