Smaakpalet

Zou je iemand vragen een wijnetiket te ontwerpen, dan is de kans groot dat er een illustratie van een chateau, druiventros of een dier op komt te staan. Waarschijnlijk komt de naam er in schreefletters boven te staan, wellicht in (klein)kapitaal en gecentreerd.
Dat het ook anders kan bewijst Uproot Wines, een jong wijnmerk uit Napa Californië. In plaats van het traditionele wijnetiket plakken zij op elke fles een ‘smaakpalet’: een infographic opgebouwd uit de diverse smaken van de soort wijn.

Over Niek de Bruijn

Niek de Bruijn - Design ‘Denker en Doener’ met een onbedwingbare nieuwsgierigheid naar nieuwe mogelijkheden van off- en online visuele communicatie. Art-Director bij VormVijf, Den Haag
Dit bericht is geplaatst in Branding, Design met de tags , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *